رتبه: Newbie
گروه ها: Registered
ارسالها: 4
|
همانطور که میدانید ترخیص کالا از گمرکات کشور مستلزم طی فرآیند خاصی است که از چند مرحله مختلف تشکیل شده است. پس از رسیدن کالا به گمرک، صاحب کالا یا نماینده قانونی وی باید مدارک لازم برای ترخیص کالا مانند اظهارنامه واردات، تصویر کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه، گواهی مبدا، فاکتور یا سیاهه خرید ،اعلامیه تامین ارز با نامه برات (در صورتی که روش پرداخت اعتبار اسنادی برات باشد)، پروفرما یا همان پیش فاکتور، مجوز ثبت سفارش، لیست عدل¬بندی، بیمه¬نامه، پروانه بهره¬برداری (برای شرکتهای تولیدی) ، کاتالوگ و بروشور(در صورت وجود)، مجوزهای قانونی برای ترخیص کالا (اگر کالای موردنظر مشمول قانون اجباری اخذ مجوز است)، وکالتنامه رسمی، پروانه صادراتی (در صورتی که واردات در مقابل صادرات انجام شود) را فراهم کند؛ سپس به تنظیم و ثبت اظهارنامه بپردازد که تنظیم صحیح اظهارنامه به دقت و اطلاعات کافی نیاز دارد. بعد از ثبت اظهارنامه، متقاضی به دایره فنی گمرک ارجاع داده میشود که در این مرحله کارشناس دایره فنی به بررسی احراز مالکیت، احراز هویت صاحب کالا و تطابق اسناد با اظهارنامه میپردازد. در نهایت اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد پروانه ترخیص کالا صادر میگردد. پس با توجه به آنچه گفته شد؛ ترخیص کالا از گمرک منوط به طی روند نسبتاً پیچیده¬ای است اما معمولاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این مورد، بین صاحبان کالا و گمرکات، اختلافاتی در رابطه با ارزش کالا، تعرفه¬ها و… به وجود می¬آید و پرونده به مراجع بالاتر گمرکات ارجاع داده میشود و در نتیجه واردکننده متحمل ضرر و زیان میگردد. برای جلوگیری از این نوع مشکلات پیشنهاد میکنیم که برای پیگیری اسناد گمرکی در گمرک ایران از کارشناسان مجرب این حیطه کمک بگیرید.
|
|
|
|
|
|
|
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست |
|
جهش به تالار
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.
این صفحه در مدت زمان 0.093 ثانیه ایجاد شد.